Els dibuixos animats com a eina de creació de mons

DENOMINACIÓ

Els dibuixos animats com a eina de creació de mons

HORES DE DURADA

20 hores

16 hores presencials (8 sessions de 2 hores) /4 hores de dedicació a casa

DATES DE REALITZACIÓ

Del 22/10/2014 al 10/12/2014

HORARI

Dimarts, dimecres o dijous de 18 a 20 h, o bé dissabtes de 10 a 13 h

MUNICIPI

Barcelona

ADREÇA

Carrer Llull 88, local 1 / 08005 Barcelona

MODALITAT

Curs

TIPUS

Semipresencial

NOMBRE DE PLACES

14

NOMBRE MÍNIM  DE PLACES

10

COST

220 euros

RESPONSABLE DIRECTE

Iola Ledesma – Associació Ecad

FORMADOR(S)

Ibán Roca

TUTOR(S)

LLENGUA VEHICULAR

Català

OBJECTIUS

Introduir el professorat en l’àmbit de la creació audiovisual, concretament en la tècnica de producció d’animació 2D i 3D.

Explicar les tècniques de creació d’un projecte d’animació des del vessant artístic, començant per la idea primigènia i la creació de la bíblia de concepte, fins a la realització d’un leika reel. Els continguts es podran aplicar i adaptar als currículums d’arts plàstiques.

Dotar-los de les eines necessàries per aplicar la tècnica de creació d’un projecte d’animació al currículum d’arts plàstiques (creació per part dels alumnes d’una bíblia i d’un leika reel com a materials de presentació de la seva proposta de sèrie o llargmetratge d’animació).

CONTINGUTS

  • Introducció. El format i la recerca de la idea.
  • Els dissenys i el concepte d’art.
  • Creació de personatges. Exercicis.
  • Creació d’escenaris. Exercicis.
  • Preparació d’una bíblia exportable a les aules.
  • El guió gràfic (storyboard)
  • Preparació d’un leika reel exportable a les aules.

MATERIAL

Tot el material es facilitarà des de l’associació, sempre amb el compromís previ dels alumnes, i signat, que no en faran cap ús que violi la Llei de la Propietat Intel·lectual.

PROGRAMACIÓ

1a sessió

  • Pla d’avaluació i condicions de seguiment de l’activitat. El concepte d’animació i la situació actual als mitjans audiovisuals.
  • Complexitat productiva.
  • Sèrie o llargmetratge.
  • Tècniques. 2D tradicional. 2D vectorial. 3D. Stop motion.
  • Visionat diferents tècniques.

2a sessió

  • Guió versus storyboard.
  • La bíblia. Què és i per a què serveix?
  • Recerca de la idea.
  • Exercici per fer a casa: la idea.

3a sessió

  • Disseny de personantges: primers esbossos, turn around i grandàries comparatives.
  • Exercicis per fer a casa: personantges.

4a sessió

  • Disseny d’escenaris: primers esbossos, integració (línia i color), il·luminació, Overlays i underlays. FX.

5a sessió

  • Introducció al llenguarge cinematogràfic.
  • Introducció a les tècniques d’animació.
  • Visionat material com a exemples.
  • Exercicis per fer a casa: anàlisis d’una seqüència fílmica.

6a sessió

  • Stotyboard.

7a sessió

  • Leika Reel.

PLA D’AVALUACIÓ

El formador valorarà els participants a partir del grau de participació i d’implicació en el desenvolupament de les sessions i segons els resultats dels exercicis de cada sessió. L’avaluació tindrà en compte especialment el resultat pràctic final.

Al certificat s’hi farà constar “apte” o “no apte”.

OBSERVACIONS

En cap cas, els matriculats al taller es podran considerar tècnics especialistes en animació. Es tracta d’un taller de poques hores que permet veure només algunes pinzellades imprescindibles d’alguns aspectes artístics dins de la complexitat d’una obra audiovisual d’animació, que permeten introduir els alumnes en aquest àmbit i cultivar les seves capacitats creatives en un àmbit de treball nou, però en cap cas dedicar-s’hi professionalmet.