L’aula, el mestre, l’alumnat. L’escenari, l’actor, el públic

DENOMINACIÓ

L’aula, el mestre, l’alumnat. L’escenari, l’actor, el públic

HORES DE DURADA

12 hores (3 sessions de 4 hores)

DATES DE REALITZACIÓ

Del 17/01/2015 al 31/01/2015

HORARI

Dissabtes de 10 a 14 h

MUNICIPI

Barcelona

ADREÇA

Carrer Llull 88, local 1 / 08005 Barcelona

MODALITAT

Taller

TIPUS

Presencial

NOMBRE DE PLACES

12

NOMBRE MÍNIM  DE PLACES

10

COST

120 euros

RESPONSABLE DIRECTE

Iola Ledesma – Associació Ecad

FORMADOR(S)

Pere-Eugeni Font

TUTOR(S)

LLENGUA VEHICULAR

Català

OBJECTIUS

Donar les eines al professorat per superar les dificultats que poden sorgir a l’hora d’enfrontar-se al grup classe, de fer-se escoltar, de ser creïble en el discurs, de ser creïble en la repetició del discurs i per tenir la capacitat de seduir, de captar l’atenció de tots els alumnes.

CONTINGUTS

  • L’espai aula com a escenari, el grup classe com a públic.
  • El paper del professor.
  • Com dominar l’espai, el paper, i com conservar l’atenció dels alumnes. Quines relacions s’estableixen.
  • Eines: la presència, l’actitud, l’eloqüència, la veu, el control de l’espai i la capacitat de relacionar-se amb els alumnes.

MATERIAL

Si cal, el proporcionarà l’associació.

PROGRAMACIÓ

1a sessió

  • Pla d’avaluació.
  • Introducció.
  • L’aula/l’espai. Veure l’aula com un espai d’interrelació semblant a l’espai escènic on cadascun dels personatges pren protagonisme depenent de la relació dramàtica que s’estableixi entre ells. Tenint en compte que cada una de les relacions entre els personatges crea una situació concreta, ja sigui una situació on la pròpia convenció ens ho determina ja sigui alterant la convenció on cada una de les parts pot estar en el lloc de l’altra.

2a sessió

  • El mestre/l’actor. L’element essencial. És qui transmet emocions, idees, gestualitat, textos, coneixements acadèmics…
  • Recursos:
  • Consciència i control del cos.
  • La reparació i la veu.
  • Desinhibició, relaxació i actitud.
  • Capacitat d’observació.
  • Comunicació emocional.
  • Reconeixement de l’espai.

3a sessió

  • L’alumnat/el públic.El destinatari del discurs, tant l’acadèmic com l’emocional o el gestual. Recursos per mantenir-hi relacions de complicitat, de distància, de tensió, d’apropament… en definitiva, per marcar el ritme de les classes.

PLA D’AVALUACIÓ

El formador avaluarà l’evolució de cadascun dels participants i elaborarà un breu informe final.

OBSERVACIONS