L’audiodescripció com a eina en l’aprenentatge de la llengua

logo_associacio_400x200_web

DENOMINACIÓ

L’audiodescripció com a eina en l’aprenentatge de la llengua

HORES DE DURADA

14 hores

10 hores presencials, 5 sessions de 2 hores / 4 hores de dedicació a casa

DATES DE REALITZACIÓ

Del 20/10/2014 al 17/11/2014

HORARI

Dilluns de 18 a 20 h, o bé dissabtes de 9 a 11 h

MUNICIPI

Barcelona

ADREÇA

Carrer Llull 88, local 1 / 08005 Barcelona

MODALITAT

Taller

TIPUS

Semipresencial

NOMBRE DE PLACES

14

NOMBRE MÍNIM  DE PLACES

10

COST

120 euros

RESPONSABLE DIRECTE

Iola Ledesma – Associació Ecad

FORMADOR(S)

Iola Ledesma

TUTOR(S)

LLENGUA VEHICULAR

Català

OBJECTIUS

Introduir el professorat en l’àmbit de l’accessibilitat, concretament en la tècnica de l’audiodescripció.

Explicar les aplicacions de l’audiodescripció en l’aprenentatge de la llengua. Els continguts es podran aplicar i adaptar als currículums de llengua catalana, castellana, anglesa o qualsevol altra llengua estrangera.

Mostrar la manera com delimitar quin àmbit de la llengua volem treballar.

Dotar-los de les eines necessàries per aplicar la tècnica de l’audiodescripció al currículum de llengües.

CONTINGUTS

  • Introducció. L’accessibilitat i l’audiodescripció. Exercicis.
  • Tria del material. Exercicis.
  • La tècnica de l’audiodescripció. Com es configura el guió.
  • La llengua de l’audiodescripció. Llengua estàndard. Adaptació a l’edat. Llengua concisa i no ambigua.
  • Delimitació de l’audiodescripció: els personatges.
  • Tria dels aspectes lingüístics: verbs i adjectius. Exercicis.
  • Preparació d’una sessió exportable a les aules.

MATERIAL

Tot el material es facilitarà des de l’associació, sempre amb el compromís previ dels alumnes, i signat, que no en faran cap ús que violi la Llei de la Propietat Intel·lectual.

PROGRAMACIÓ

1a sessió

  • Pla d’avaluació i condicions de seguiment de l’activitat.
  • Introducció a l’accessibilitat. El concepte d’audiodescripció i la situació actual als mitjans de comunicació.
  • Exercici a cegues (per parelles).
  • Exercici de descripció d’una imatge (per parelles)

2a sessió

  • La tècnica. La configuració del guió.
  • La llengua: estàndard, no ambigua, específica i adaptada a l’edat del públic.
  • Descripció de personatges.
  • Exercicis.

3a sessió

  • Els aspectes lingüístics concrets. Verbs i adjectius.
  • Exercicis. Correcció.

4a sessió

  • Preparació del material i programació de les sessions per aplicar els exercicis d’audiodescripció a les aules.

5a sessió

  • Resum, conclusions i valoracions.

PLA D’AVALUACIÓ

El formador valorarà els participants a partir del grau de participació i d’implicació en el desenvolupament de les sessions i segons els resultats dels exercicis de cada sessió. L’avaluació tindrà en compte especialment el resultat pràctic de l’última sessió.

Al certificat s’hi farà constar “apte” o “no apte”.

OBSERVACIONS

En cap cas, els matriculats al taller es podran considerar tècnics especialistes en audiodescripció. Es tracta d’un taller de poques hores que permet veure només algunes pinzellades imprescindibles d’alguns aspectes de l’audiodescripció que permeten aplicar la tècnica a les aules per afavorir i dinamitzar l’aprenentatge de llengües, però en cap cas dedicar-s’hi professionalment.

Contacte

Correu escola: info@ecad.cat
Correu associació: associacio@ecad.cat
Telèfons: 93 445 71 95 / 606 15 03 95

Adreça:
Carrer de Llull 88 local 1
08005 Barcelona
(Poblenou)

Ús de cookies

Aquest web utilitza galetes pròpies i de tercers per optimitzar i adaptar-se a la vostra navegació i preferències, entre altres tasques. Si continueu navegant entendrem que accepteu la nostra política de cookies segueixi el següent enllaç per Més informació

ACEPTAR
Aviso de cookies