Comunicar-se en públic de manera efectiva

DENOMINACIÓ

Comunicar-se en públic de manera efectiva

HORES DE DURADA

12 hores / 4 sessions de 3 hores

DATES DE REALITZACIÓ

Del 24/11/2014 al 22/12/2014

HORARI

Tardes de 18:00 a 21:00 h.

Dissabtes de 10:00 a 13:00 h.

MUNICIPI

Barcelona

ADREÇA

Carrer Llull 88, local 1 / 08005 Barcelona

MODALITAT

Taller

TIPUS

Presencial

NOMBRE DE PLACES

14

NOMBRE MÍNIM  DE PLACES

8

COST

140 euros

RESPONSABLE DIRECTE

Iola Ledesma – Associació Ecad

FORMADOR(S)

Esther Sardans

TUTOR(S)

LLENGUA VEHICULAR

Català

OBJECTIUS

Hi ha una creença força estesa que saber parlar en públic és un do, una habilitat innata reservada a una minoria selecta. Creure que no pertanyem al grup d’aquests escollits genera una certa inquietut, fins i tot pànic, a l’hora de comunicar-se davant d’un públic.

Liderar una reunió, defensar una posició o estratègia, fer una conferència, comunicar una idea des del convenciment és fàcil si sabem com fer-ho. No n’hi ha prou de gestionar bé una acció, cal saber com comuniquem l’èxit d’aquesta gestió.

Comuniquem el que som i tot en nosaltres comunica. El propòsit d’aquest curs és verificar què impedeix que la nostra comunicació arribi als resultats o al destinatari que ens hem proposat.

L’objectiu del taller és el de facilitar a les persones assistents tècniques i eines, fàcils i comprensibles d’interioritzar, per aprendre a comunicar-se en públic, sense por, des de l’efectivitat, amb confiança, fluïdesa i persuasió.

CONTINGUTS

  • Entrenament vivencial a través de presentacions individuals per part de les persones assistents.
  • Informació sobre tècniques comunicatives per escenificar presentacions en públic.
  • Dinàmiques de grup per a la interiorització de la informació.
  • Documents audiovisuals de comunicadors que han fonamentat el seu lideratge a comunicar magistralment els seus objectius.
  • Identificació d’idees força i estructuració de discursos que han inspirat grans canvis de rumb en la humanitat.

MATERIAL

Es facilitarà un dossier amb informació sobre tècniques i eines per parlar en públic, que inclou exercicis que permetrà els assistents a seguir entrenant habilitats comunicatives un cop finalitzat el curs.

PROGRAMACIÓ

1a sessió:

Un discurs, un tema

  • Tècniques per planificar i estructurar un missatge clar i comprensible: idea, objectiu i context.
  • El títol, l’estil, el ritme, els arguments, les analogies, l’storytelling, l’humor i la gestió del temps.
  • L’art de sintetitzar idees en 30 segons.
  • Els diferents tipus de discurs.
  • La por escènica.

2a sessió:

Escoltar per comprendre

  • L’adaptació del llenguatge a cada persona, entorn i objectiu.
  • Pautes per avaluar l’audiència d’acord amb les expectatives del públic.
  • L’empatia, l’escolta activa, les preguntes potents, el feed-back i l’engagement.
  • Les claus de la comunicació: informar, entretenir, commoure i persuadir.
  • El diàleg com a eina de comprensió de la confiança.

El poder de modelar la veu

  • Eines per interessar a qui ens escolta: to, dicció, entonació, inflexions, vocalització, modulacions, volum i velocitat. Identificació de les crosses.
  • La respiració.
  • Les pautes i els silencis.

3a sessió:

Fer parlar el cos

  • Habilitats escèniques: l’actitud, l’alegria, l’expressivitat, la gestualitat, la gestió emocional, el reforç visual i la mirada.
  • El llenguatge corporal.
  • Les distàncies corporals.
  • Tècniques per omplir el buit d’un escenari.

4a sessió:

Com guanyar confiança i influència

  • Pautes per crear distinció, criteri i estat d’opinió en presentacions professionals o universitàries, reunions o mitjans de comunicació.
  • Pautes per descobrir el perquè del missatge d’acord amb els valors i objectius que es lideren.

PLA D’AVALUACIÓ

El formador valorarà el procés de transformació que experimentin els participants. L’avaluació tindrà en compte el resultat pràctic de l’última sessió, com a resum de les diferents exposicions individuals que s’han realitzat al llarg del curs.

OBSERVACIONS

Fóra recomanable que els participants es preparin un speech d’un minut de durada per exposar-lo durant la primera classe per diagnosticar quines són les habilitats comunicatives que caldrà descobrir i quines habilitats caldrà amplificar.

Ús de cookies

Aquest web utilitza galetes pròpies i de tercers per optimitzar i adaptar-se a la vostra navegació i preferències, entre altres tasques. Si continueu navegant entendrem que accepteu la nostra política de cookies segueixi el següent enllaç per Més informació

ACEPTAR
Aviso de cookies