DENOMINACIÓ |
Vull millorar la meva dicció catalana! |
HORES DE DURADA |
12 hores 8 hores presencials / 4 hores semipresencials |
DATES DE REALITZACIÓ |
Del 09/01/2015 al 30/01/2015 |
HORARI |
Divendres de 18.30 a 20.30 h |
MUNICIPI |
Barcelona |
ADREÇA |
Carrer Llull 88, local 1 / 08005 Barcelona |
MODALITAT |
Taller |
TIPUS |
Semipresencial |
NOMBRE DE PLACES |
10 |
NOMBRE MÍNIM DE PLACES |
8 |
COST |
90 euros |
RESPONSABLE DIRECTE |
Iola Ledesma – Associació Ecad |
FORMADOR(S) |
|
TUTOR(S) |
— |
LLENGUA VEHICULAR |
Català |
OBJECTIUS |
Tenir una dicció -vocalització i articulació- clara i precisa. Identificar elements somàtics i ambientals per mantenir la salut de l’aparell fonoarticulatori. |
CONTINGUTS |
Coneixement pràctic de l’ús de l’aparell bucoarticulatori per a una eficaç dicció dels fonemes específics del català. |
MATERIAL |
Tot el material es facilitarà des de l’associació. |
PROGRAMACIÓ |
PLA D’AVALUACIÓ: Avaluació continuada. Participació en les pràctiques fetes a l’aula. Exercicis que havent estat exposats a l’aula es treballaran a casa com a pràctiques. Memòria de l’assignatura: Recull dels conceptes i exercicis fets a l’aula. Descripció i reflexió sobre els exercicis fets fora d’hores presencials (tot allò que es va fent “a casa”). Es tracta de prendre consciència de les dificultats i dels progressos fets en la pràctica diària. Aquesta memòria es lliurarà a la tutora setmanalment.ANÀLISI DE LES NECESSITATS: Descripció de les necessitats sentides per cada alumne (aspectes que vol millorar).OBSERVACIÓ VISUAL I PERCEPCIÓ SENSORIAL DELS ÒRGANS IMPLICATS EN LA PARLA: Pràxies de la mobilització dels diversos òrgans bucals.VOCALITZACIÓ vs REALITZACIÓ DE LES VOCALS: Exercicis en què cal trobar l’adequada pronúncia de les vocals. Es tracta de trobar els paràmetres bucals per optimitzar aquesta pronunciació en diversos contextos lèxics.CONSONANTS: Exercicis en què cal trobar l’adequada pronúncia de les consonants. Es tracta de trobar els paràmetres bucals per optimitzar aquesta pronunciació en diversos contextos lèxics.Tenint en compte que l’aparell articulatori és diferent en cada alumne, es faran els exercicis procurant adequar l’optimització de la pronúncia a les característiques morfològiques de cadascú.LECTURA DE TEXTOS DIVERSOS: Preparació i exposició individualitzada. Es tracta alhora d’una activitat individual i d’un grup en què mentre un alumne parla, la resta dels alumnes hauran d’escoltar activament. |
PLA D’AVALUACIÓ |
Avaluació continuada durant el curs.El formador valorarà els participants a partir del grau de participació i d’implicació en el desenvolupament de les sessions i segons els resultats dels exercicis de cada sessió. L’avaluació tindrà en compte especialment el resultat pràctic de l’última sessió.Al certificat s’hi farà constar “apte” o “no apte” |
OBSERVACIONS |
Tenir una dicció -vocalització i articulació- clara i precisa.Recordem que aquest taller dóna pautes per conèixer el funcionament del propi aparell bucoarticulatori i així tenir recursos per millorar la dicció. En cap cas no es tracta de solucionar dificultats prou importants que necessitin un tractament logopèdic rehabilitador individualitzat. |